  • Data: 2003-03-06 09:08:30
    Temat: Re: dyskryminujące ogłoszenie o pracy
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jerzy (Dusk)" <vesper(to usun)@bci.pl> napisał w wiadomości
    news:b45vr3$ph3$1@news.onet.pl...
    > Wolność nie może graniczyć z bezprawiem.

    Swoboda doboru pracowników nie kłóci się z prawem. Co innego, gdyby
    ogłoszenie takie zawierało hasła w stylu: "nie zatrudniamy łysych i rudych
    bo to idioci". ;-)

    > W tym przypadku ze względu na medium, w jakim to ogłoszenie zaistaniało,
    > jeszcze traktuję to jako coś w rodzaju pomyłki, miejsce jakby mniej
    > zobowiązujące niż gazeta. A czy takie ogłoszenie miałoby szansę ukazać się
    > w gazecie? Nie wiem jak jest to uregulowane w Polsce, ale w tym miejscu
    > przypominają mi się brytyjskie zakazy podawania w ogłoszeniach o pracę
    > wymagań odnośnie płci i wieku, to taka polityczna poprawność.

    Z tego co wiem, daleko nam jeszcze do takich absurdów, ale jesteśmy na
    dobrej drodze...

    > Moja wiedza
    > co do tego nie jest rzetelna, nie pamiętam nawet źródła tej informacji.
    > Wracając do ogłoszenia - czy nie uważacie, że zawiera ono wyraźne treści
    > dyskryminujące i powinno być inaczej sformułowane? Bo czyż to nie jest to
    > samo, co postawienie przez pracodawcę takiego warunku jak np.: 'przyjmę
    > osobę do pracy, nie Czarnego ani Araba' - tu wiadomo, z czym się to wiąże,
    > i jakie by to wywołało poruszenie.

    Jak już wcześniej mówiłem, jedynym skutkiem takich "politycznie poprawnych"
    ogłoszeń byłaby strata czasu dla większości chętnych do pracy. Pracodawca i
    tak zatrudni kogo będzie chciał, więc jaki jest sens zmuszania go do
    oglądania wszystkich kandydatów?
    Jak rozumiem, tak naprawdę chodzi Ci o to, żeby nikt nie poczuł się takim
    ogłoszeniem urażony czy dotknięty, ale wolny rynek jest bezlitosny, więc co
    w tym dziwnego że rynek pracy też?

    Pzdr

    A.