  • Data: 2006-12-13 21:25:02
    Temat: Re: dowody cyfrowe i ich (nie)wierygodnosc
    Od: glappo <g...@A...banita.SPAM.pl.IK> szukaj wiadomości tego autora

    t napisał(a):
    > Piszę z głowy: w wielu ustawach wdziałem zapis, iż dowodem może być
    > wszytsko co nie jest
    > niezgodne z prawem a może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy.
    > Więc przynieśc kartkę można, kwestia czy są uzna że to jest wiarygodne.

    dokładnie chodzi o wiarygodność, czy takie rzeczy może ocenic tylko
    biegły czy można powazyc z powodzeniem wiarygodność dlatego że owe logi
    są dostarczone przez jedną ze stron sprawy , pochodzą z jego serwera i
    mógł nimi dowolnie manipulować?
    no i przydałoby się jakieś orzecznictwo w tej sprawie

    > IMVHO pieczątka prawnika(albo nawet całego zgrupowania prawników) nie ma
    > znaczenia,
    > bo tylko podpis ma jakąś moc(ah ten kult pieczątki : ), ale i podpis nic
    > nie gwarantuje,
    > chyba tylko to że mamy potwierdzenie że ów prawnik zgadza się że takie
    > IP istnieją.

    sprawa jest o tyle ciekawa gdyż właśnie mamy kult pieczątki/podpisu a
    sprawa toczy sie wokół umowy która powinna być w jednobrzmiących
    egzemplarzach a strony dostarczyły dwa różne egzemplarze różniące się w
    zasadniczej kwestii jak termin trwania umowy i żadna ze stron nie
    zaprzecza że na umowach są jej podpisy
    czy taka umowa może być wiarygodna?