  • Data: 2007-12-14 09:04:21
    Temat: Re: dostęp do polskich norm - egzekucja wyroku NSA
    Od: Olgierd <n...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 13 Dec 2007 21:55:47 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jeśli taka jest treść wyroku, to nie jest on w konkretnej sprawie, tylko
    > stanowi wykładnię.

    No stanowi wykładnię, podobnie jak wykładnię stanowią opinie na tej
    grupie. Tyle, że wykładnia sądu wyrażona w konkretnym wyroku ma znaczenie
    w konkretnej sprawie.
    Poza salą można się powoływać, ale merytorycznie nic to nie zmienia.

    > Właśnie zmienia. Ustawy też ktoś przecież pisze i też, gdyby nie
    > stosowny zapis w prawie autorskim, to stanowiła by dzieło. Ja osobiście
    > od dawna uważałem, że obejmowanie prawem autorskim norm sensu żadnego
    > nie ma. Pomyśl, jakie zamieszanie wynikało przykładowo w postępowaniach
    > karnych, gdzie usiłowano dowieść, że ktoś tam jakiejś normy nie zachował

    Nie wiem czego chcesz od pr.aut. Ustawa o normalizacji jest jasna:
    "Polskie Normy korzystają z ochrony jak utwory literackie, a autorskie
    prawa majątkowe do nich przysługują krajowej jednostce
    normalizacyjnej" (art. 5 ust. 5).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/