  • Data: 2003-06-12 19:00:34
    Temat: Re: dostałam wulgarnego emaila od ucznia
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Beata" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bcahtq$1r6$1@news.onet.pl...

    > czy wiesz może jak?

    Znaleźć fachowca ;-P

    Nie jestem jakimś wybitnym specem w tej dziedzinie, ale podeślij mi nagłówek
    tego listu.

    Jak widzę używasz Outlook Expresa - więc kliknij na tym liście prawym
    przyciskiem myszki, wybierz 'Właściwości', wejdź w zakładkę 'Szczegóły' i
    podeślij mi te nagłówki na mój e-mail.

    Ale nawet, jeśli będziesz znać IP nadawcy, to określenie, kto nadawał nie
    musi być możliwe (trzeba by móc dowieść, kto przy danej maszynie wtedy
    siedział). Ba! Nawet okreslenie końcówki sieci, z której list wysłano nie
    musi być proste - jeśli to będzie np. IP dialupowców z TPSA, to bez nakazu
    prokuratorskiego lub znajomości w TPSA w zasadzie nic nie zrobisz (można
    próbować przeszukać, czy ktoś w tym samym czasie gdzieś z tego samego IP się
    nie pojawił - np. na listach dyskusyjnych - ale to IMHO skórka nie warta
    wyprawki, a na pewno nie sprawa na kilka dni).

    To samo dotyczy innych providerów (sieci osiedlowe itepe).