  • Data: 2017-08-11 11:55:57
    Temat: Re: dobra zmiana w sądach (o Sonn-ie)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-11 o 11:42, A. Filip pisze:

    > To tak działa że _zalecania_ "bywają" ignorowane, nieprawdaż?
    > Akurat tym razem mój dobór swój był całkiem precyzyjny ;-)
    >
    > To że _wszyscy_ będą się na usenecie stosować do "zaleceń" to marzenie
    > ściętej głowy. To że będzie się stosować przygniatająca większość
    > stałych bywalców danej grupy bywa osiągane.
    >
    > To że powinniśmy szanować prawa (nawet) "cwela spod budki z piwem"
    > [(c) JKM] nie znaczy że musimy go lubić.

    Problemem usenetu jest brak moderacji. A to, że ktoś jest cwelem z budki
    (albo po prostu głupkiem) czasem nie widać w piśmie tak wyraźnie. I
    czasem pojawiają się tutaj absurdalne, głupie - poglądy lub opinie,
    których autorzy chcą być na równi traktowani w dyskusji. Tymczasem tak
    być nie może. Dlatego jeśli nie możemy zbanować wyjątkowo szkodliwych
    indywiduów, to rodzi to frustracje, które się uzewnętrzniają wyzywaniem.
    Bo dyskutanci ci, nie tylko są często ignorantami, ale niestety są
    wyćwiczeni w erystyce. Tak, że czasem sam adwersarz może mieć
    wątpliwości, czy może jednak 2+2=5.

    --
    Liwiusz