    From: "Kazik" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: do pobrania za opłatą
    Date: Sat, 22 Nov 2008 13:54:35 +0100

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:3vjiv5-gut.ln1@ziutka.router...

    > Art. 29.
    > 2(1). Wolno w celach dydaktycznych i naukowych zamieszczać
    > rozpowszechnione drobne utwory lub fragmenty większych utworów w
    > antologiach.
    > 3. W przypadkach, o których mowa w ust. 2 i 2(1), twórcy przysluguje prawo
    > do wynagrodzenia.
    >
    > Podpadasz? W pozostałych przypadkach musisz mieć zgodę. Uprzedzając - to
    > że można się z Twoich stron dowiedzieć wielu interesujących rzeczy, nie
    > oznacza od razu, że jest to dydaktyka.
    >
    > Tak na marginesie, to nie sądzę aby ktokolwiek się przyczepił, więc myślę,
> [...]

    1. A jak ma się sprawa do cytowania wypowiedzi publicznych?
    Np.: "Nie wszyscy politycy kłamią. Czasami jak mają skłamać to milczą."
    (Renata Beger)

    2. Jak jest z wypowiedziami znalezionymi na blogach, forach itp., które są
    podpisane tylko pseudonimem, bez możliwości stwierdzenia tożsamości autora?
    Czy takie wypowiedzi podlegają ochronie prawem autorskim?

    2. Rozumiem, że problem nie dotyczy np. przysłów i cytatów z utworów, dla
    których czas ochrony prawem autorskim (tzn. majątkowym prawem autorskim) już
    minął? Czyli jeśli zamieszczę np. przysłowia chińskie oraz cytaty z Pascala
    czy Kierkegaarda, a nie zamieszczę ks. Twardowskiego czy Coelho - to będzie
    dobrze?

    Pozdrawiam
    Kazik