  • Data: 2010-06-28 19:35:27
    Temat: Re: dłużnik w więzieniu
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:i0ajsa$kvt$3@inews.gazeta.pl...

    > mozna probowac -> skarga paulianska.

    Nie jestem prawnikiem, ale czy ona nie dotyczy sytuacji,
    kiedy ktoś coś posiada i darowuje (mniej lub bardziej
    fikcyjnie)?

    A tu jest mowa o sytuacji, kiedy osoba zadużona
    rezygnuje z wejścia w posiadanie spadku, zatem ani
    przez chwile nie jest jego właścicielem. Czy są wtedy
    podstawy do skargi paulińskiej? Na zdrowy rozum,
    należało by obalić samo zrzeczenie się spadku, czyli
    udowodnić, że było ono fikcyjne, a krewni dogadali
    sie nieoficjalnie. Mylę się?