    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dlugosc zycia
    Date: Thu, 23 May 2024 19:08:11 +0200

    On Thu, 23 May 2024 15:52:23 +0200, n...@o...pl wrote:

    > Co ty pierdziliesz? W Sopocie była bardziej dostępna niż w Makowie?

    Tego nie powiedziałem, choć różnice mogą wynikać chocby z dojazdu.

    W 2020 szczepionek nie było, na początku 2021 były dostępne dla
    staruszków, potem dla coraz młodzych.
    I tu by trzeba było szczegółowo sprawdzic, jak wyglądało wyszczepienie
    i smiertelnosć chocby kwartałami 2021.

    Warto by porównac z innymi regionami - moze Pomorze pomagało zwalczac
    Covid.

    Poza tym jak widać spore różnice były jeszcze przed pandemią.

    Aczkolwiek, przed pandemią i w większych regionach różnice były
    mniejsze
    https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/trwan
    ie-zycia/trwanie-zycia-w-2019-roku,2,14.html

    I co ciekawe - ten "region wschodni" wcale nie był jakis zacofany.
    Służba zdrowia lepsza, czy ludzie twardsi ? :-)

    J.