  • Data: 2024-05-23 18:45:39
    Temat: Re: dlugosc zycia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 May 2024 17:08:04 +0200, Wiesiaczek wrote:

    > Lepiej od czego?
    > Za PRL-u było lepiej niż teraz w tzw. demokracji.

    obecne czasy miałem na mysli.
    Pod wieloma względami istotnie było lepiej.

    > Leczą wszystkich bo wszyscy przebywający na Białorusi są ubezpieczeni.
    > Jeśli Wjeżdżasz na Białoruś ubezpieczenie zdrowotne musisz wykupić
    > obowiązkowo.
    > Nie mają za to pierdolenia się z EWUś i setką innych pierdół.
    > Kasa jest z ubezpieczenia i nią nie zawracają sobie głowy,

    I możliwe nawet, ze nie ma specjalnych rozliczen - państwo płaci
    pensje lekarzom, państwo bierze pieniądze od turystów.

    Ale jak to sobie wyobrażasz w EU? Mogę mieszkac w Polsce, pracować w
    Niemczech i pić piwo w Czechach.

    Ba - z leczeniem Polaków w Polsce były/są problemy, tzn z
    rozliczeniami ..

    > A poziom leczenia jest na bardzo dobrym poziomie (mam fotki).

    Ciekawe, jak długo się utrzyma ..

    > Bzdura.
    > Lekarze otrzymują pensję, a kasa w tamtym systemie nie jest najważniejsza.

    Może dostają odpowiednio wysokie pensje :-)

    Bo wiesz, w socjalizmie tez pensja nie była najważniejsza ... i
    socjalizm pierd*****.

    > Obecnie łapownictwo w szpitalach też jest normą.
    > O co więc chodzi?

    Nie zauważyłem.

    Może się boją CBA, może zmieniło formę - pacjentem się zajmą
    minimalnie, chyba, że jest wczesniejszym prywatnym pacjentem pana
    profesora, czy doktora ..

    J.