  • Data: 2022-08-23 02:05:36
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-08-22, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Fundamentem reżimów są pożyteczni idioci.
    > Murem reżimów są ci, którzy biorą w tym czynny udział.

    > To, że robią to z przekonania, to w to nie wątpię.
    > Ale czy mają dobre intencje?
    > Jeśli jakiś homofob, czy inny faszysta (czy rasista... itd.), głosuje na
    > partię nawołującą do szczucia na na innych ludzi, to robi to z
    > przekonania. Ale z dobrymi intencjami wiele wspólnego to nie ma.

    Nawet w takim przypadku, to musiałby mieć jeszcze prawidłową projekcję
    sytuacji. Jak nie ogląda nic poza tvpis to przecież widzi ich gorzej niż
    ruską onucę.

    > W ten sposób można usprawiedliwiać każdego, np.zwolenników niewolnictwa,
    > no bo skoro mają takie przekonania i uwarunkowania...
    > Nie sądzę, że to ich usprawiedliwia.

    No ale jak można mieć do kogoś pretensję, że czegoś nie widzi, jeśli nie
    widzi? Mówimi o takiej faktyczniej sytuacji, a nie o hipokrytach.

    > Ale jak to nie wie?
    > Tydzień po wyborach mógł nie wiedzieć.
    > Ile lat to już trwa?
    > To co oni w tym pis, samych upośledzonych tam przyjmują, którzy nie
    > ogarniają rzeczywistości?

    No to chyba właśnie część strategii, nie? Pis jest dobry bo dba o ludzi,
    daje pińset i inne. To przecież państwowe pieniądze. A jak widzą, że
    kradną rowery, to przecież za peło też kradli, więc na kogo głosować? A
    pis jest dobry dla ludzi.

    > Jak najbardziej ogarniają. Robią to z premedytacją, bo tacy właśnie są,
    > jak ten czarnek.

    Jakaś część na pewno, ale duża część nie. Wiem coś ntt, bo jak już
    kiedyś wspomniałem moja rodzona matka ma zapędy. I większość w bloku, w
    którym miesza ma je również, a wiele z tych osób to nie są źli ludzie.

    Zobacz, na tamtą wcześniejszą dyskusję o nierówności zarobków, startu
    zawodowego, itp. To jest część tej samej układanki. Pretensje można mieć
    do tych wszystkich cynicznych, wyrachowanych, pazernych manipulantów, a
    nie ludzi, którym się ogólnie średniopowodzi. Oczywiście i w tej grupie,
    są hieny, złodzieje i bydlaki idealnie wpasowujący się w pisowską
    retorykę i czerpiący z tego wszystkiego czym tylko można, ale nie
    utożsamiałbym każdego wyborcy pis z ideologią pis.

    > I tu się zgadzamy.
    > Musisz mnie tylko przekonać, że ktoś, kto współpracuje lub przynależy do
    > tego towarzystwa nie jest świadomy tego co robi :)

    No wiem. Tym bardziej, że większość wypracowuje sobie przeróżne
    mechnizmy obronne usprawiedliwiając przed samym sobą tkwienie w
    określonym układzie. Pytanie, gdzie jest tu granica.

    > Oczywiście. Dlatego dla ludzi w stanie niepoczytalności są odrębne przepisy.

    Takich "niepoczytalnych" jest naprawdę dużo. Poza tym, to nie tylko
    chodzi, że ktoś jest debil, a bardziej, że tak został urobiony.

    --
    Marcin