  • Data: 2007-09-26 13:50:31
    Temat: Re: darowizna - problem
    Od: "Anna S." <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    zorby <z...@u...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > moze tylko żonie, tylko ze wolałbym miec tez cos "na siebie"
    > co znaczy "całkiem sporo" ??

    > hmmm czyli żona juz mi nigdy tego nie bedzie mogła podarowac?

    jest jeszcze jedna możliwość:
    można skorzystać z par.16 Ustawy o Spadkach i Darowiznach, czyli
    oświadczacie przy umowie, że będziecie zamieszkiwać w przedmiocie darowizny
    (meldunek?). Ale dodatkowo dom nie może przekraczać 110m2 i nie możecie mieć
    innego lokalu mieszkalnego! Jeżeli przekracza powierzchnie to można wyłączyć
    te 110m2 z podstawy opodatkowania, a zapłacić za to co powyżej... to już
    będzie mniej.
    Z kolei teraz darowizna żony na męża, jeżeli żona dostala nieruchomość w
    darowiźnie też jest teraz kontrolowana przez Urząd Skarbowy... czyli
    Naczelnik US ma wyrazić na to zgodę (art. 19 Ustawy o SiD.)
    pozdrawiam