  • Data: 2009-03-16 19:20:17
    Temat: Re: darowizna pojazdu - problem w urzędzie(długie)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 Mar 2009, Agall wrote:

    > cd
    >
    > 1. darowizna nastąpiła już w lutym, przyrzeczone świadczenie zostało
    > spełnione, a więc umowa na mocy art. 890 § 1 Kodeksu cywilnego stała się
    > ważna,

    Ale pominąłeś drobiazg - ono *stałoby* się ważne, jakby nie było
    sprzeczne z ustawami.
    Skoro urząd wskazuje Ci, że jest to świadczenie *niemożliwe*, to
    masz do poczytania art.387 Kodeksu Cywilnego.

    > 2. przy sprzedaży sprawa jest jasna bowiem zgodnie z przepisami kodeksu
    > rodzinnego i opiekuńczego regulującego kwestię zarządu majątkiem wspólnym,
    > każdy z małżonków jest uprawniony do samodzielnego zarządzania tym
    > majątkiem. Zgoda współmałżonka jest konieczna tylko do czynności
    > wymienionych w katalogu, a sprzedaż samochodu nie należy do tego katalogu
    > czynności prawnych, co oznacza, iż każdy z małżonków może samodzielnie
    > zawrzeć umowę sprzedaży pojazdu.

    Całego?
    Może i tak :D
    (sugeruję że skoro literalnie to literalnie...)

    > 4. jest to wyłącznie mój subiektywny punkt widzenia,

    Co również "odpowiednio" odnosi się do moich uwag wyżej :)

    > być może pod wpływem
    > emocji, ale istotą sporu pozostaje sam wpis zgłaszanego faktu (patrz pkt 1)
    > do dow. rej., a nie uzyskania zgody, czy też legalizowania przez organ
    > komunikacji dokonanej już czynności cywilnoprawnej (..?)

    IMVHO oni nie "legalizują" - odmawiają pisemnego zaakceptowania informacji
    którą uznali za sprzeczną z prawem.
    Art.7 KPA: "W toku postępowania organy administracji publicznej stojš
    na straży praworzšdnoœci..."

    pzdr, Gotfryd