    From: "nomenomen" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: darowizna pojazdu - problem w urzędzie(długie)
    Date: Sun, 15 Mar 2009 14:36:26 +0100

    " jb" <j...@W...gazeta.pl> wrote
    > Założyciel wątku przyjął błędne założenie, ze ojciec i matka mają po 50%
    > udziałów w samochodzie. Otóż przy wspólności majatkowej małżeńskiej tak
    > nie
    > jest. Wspólność majatkowa to nie jest współwłasność w częściach
    > ułamkowych.

    Zdaję sobie z tego sprawę. Przyjąłem jednak częsty sposób wyliczania tych
    ułamków przy braku innych założeń (rozważmy np dziedziczenie - jaka część
    jest do podziału między spadkobierców?). Zresztą z tego co pisze Agall tak
    właśnie postrzegają swoje udziały matka i ojciec.
    Ale jeśli chcesz to majątek wspólny pokażę razem:
    syn ma 37,5%
    majątek wspólny matki i ojca to 25%
    majątek osobisty matki to 37,5%
    Czy teraz się zgadzasz?

    > Ty zaś założyłeś, że można darować "pół własności". Jak możesz darować
    > "pół
    > własności", skoro to nie jest tylko i wyłacznie twoje "pół własności", ale
    > równiez drugiej osoby? I wchodzi tu art. 35 kro.

    Z tego co pisze Agall wynika, że darowizna jest robiona za zgodą obu
    małżonków (choć wg mnie to raczej podchodzi pod zwykły zarząd).