    From: "nomenomen" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: darowizna pojazdu - problem w urzędzie(długie)
    Date: Sun, 15 Mar 2009 12:09:33 +0100

    "Agall" <a...@m...ru> wrote
    > Więc załóżmy taką sytuację:
    > 1. ojciec darowuje synowi swój udział w dniu 10.03
    Nie swój udział tylko pół własności. Wtedy syn ma 50%, a matka i ojciec po
    25%

    > 2. matka darowuje swój udział w dniu w dniu 12. 03
    Nie swój udział tylko 25%. Czyli syn ma 75%, a matka i ojciec po 12,5%

    > 3.czyli na dzień 12.03 syn posiada całość w pojeździe
    75%

    > 4.w dniu 13.03 syn darowuje połowę swojego udziału matce (czy nie może
    > jako samotny?)
    Czyli 37,5%

    > 5. w dniu 15.03 syn zgłasza się do urzędu wykazując faktyczny stan prawny,
    > iż jest dwóch właścicieli, czyli on i matka
    Jeśli założymy, że ta darowizna nie wchodzi do majątku wspólnego to:
    syn ma 37,5%
    ojciec ma 12,5%
    matka ma 50% z czego część w majątku wspólnym.

    > Cóż wtedy zrobi urząd, czy odmówi wogóle wpisu, czy będzie na siłę
    > wpisywał do dowodu również ojca???
    Jeśli moje powyższe rozważania są poprawne to tak.