  • Data: 2009-03-15 09:47:51
    Temat: Re: darowizna pojazdu - problem w urzędzie(długie)
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Agall pisze:

    > "Wykreślenie Pana, jako współwłaściciela z dowodu rejestracjnego i wpisanie
    > w to miejsce obdarowanego na podstawie umowy darowizny, w oparciu o podstawę
    > prawną art.196§1 i §2 Kodeksu Cywilnego cyt."§ 1 współwłasność jest albo
    > współwłasnością w częściach ułamkowych,albo współwłasnością łączną;§2
    > współwłasność łączną regulują przepisy dotyczą stosunków, z których ona
    > wynika", oraz art.35 Kodeksu Rodzinnego mówiący o tym,że w czasie trwania
    > wspólności ustawowej żaden z małżonków nie może żadać podziału majątku
    > wspólnego. Nie może również rozporządzać ani zobowiążywać się do
> [...]

    To jest ciężko chore!
    Gdyby tak to rozumieć, to małżonkowie nigdy nie mogliby rozporządzić
    żadnym składnikiem swojego majątku. Art. 35 KRO jedynie określa
    charakter prawny wspólności (szczególna trwałość, bezudziałowość). A to
    co zostało zrobione w tej sytuacji jest jak najbardziej prawidłowe.
    Rozporządzenia (będącego elementem zarządu mieniem wspólnym) dokonał
    mąż, w oparciu o zgodę wymaganą na podst. art. 37 par. 1 pkt 4 KRO - w
    skutek czego nastąpiło przesunięcie majątkowe między majątkiem wspólnym
    a majątkiem syna (dopiero po wykonaniu darowizny, które sanowało
    nieważność czynności prawnej).

    Dalej, trzeba złożyć wniosek do starosty na podst. art. 72 par. 1 PoRD i
    czekać na decyzję administracyjną z zachowaniem wszelkich formalności
    przewidzianych w KPA i w razie odmowy - wnieść odwołanie.

    pozdrawiam
    kuba