    From: "Agall" <a...@m...ru>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: darowizna pojazdu - problem w urzędzie(długie)
    Date: Sat, 14 Mar 2009 00:57:47 +0100

    cd

    1. darowizna nastąpiła już w lutym, przyrzeczone świadczenie zostało
    spełnione, a więc umowa na mocy art. 890 § 1 Kodeksu cywilnego stała się
    ważna,

    2. przy sprzedaży sprawa jest jasna bowiem zgodnie z przepisami kodeksu
    rodzinnego i opiekuńczego regulującego kwestię zarządu majątkiem wspólnym,
    każdy z małżonków jest uprawniony do samodzielnego zarządzania tym
    majątkiem. Zgoda współmałżonka jest konieczna tylko do czynności
    wymienionych w katalogu, a sprzedaż samochodu nie należy do tego katalogu
    czynności prawnych, co oznacza, iż każdy z małżonków może samodzielnie
    zawrzeć umowę sprzedaży pojazdu.

    3. co prawda, na razie odmowa nie nosi formy decyzji...???, zastanawiające
    jest przy tym, że w sąsiednim powiecie tegoż samego województwa jakoś
    problemów nie widzą!

    Co będzie na gruncie KPA po upływie 30+14 dni?

    4. jest to wyłącznie mój subiektywny punkt widzenia, być może pod wpływem
    emocji, ale istotą sporu pozostaje sam wpis zgłaszanego faktu (patrz pkt 1)
    do dow. rej., a nie uzyskania zgody, czy też legalizowania przez organ
    komunikacji dokonanej już czynności cywilnoprawnej (..?)

    >Chyba obu małżonków trzeba by wykreślić (wtedy obaj musieliby darować
    >całość)?
    > Inaczej przecież dalej to jest ich wspólny pojazd.

    <<< Uważam, że byłoby to bez sensu, bo przecież drugi małżonek nie ma
    obowiązku (i chęci) wyzbywania się swego, chociażby częściowego udziału w
    pojeździe!

    > Powiedz po ludzku do czego Ci to potrzebne, będzie prościej.

    <<< więc po ludzku, konkretnie takie działanie było niezbędne aby "młodemu
    leciał staż ubezpieczenia", a niemniej istotne pozostaje dla mnie prawne
    rozwiązanie tego problemu

    > Na razie to co gada urząd - ma sens.

    <<< dziękuję i za takie stanowisko, choć przypuszczam, że ktoś odezwie się i
    ewentualnie wskaże satysfakcjonujące mnie rozwiązanie