  • Data: 2003-02-09 17:57:47
    Temat: Re: darowizna a pokrewieństwo ?
    Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Zwolnione jest nabycie kwoty do 9637 zł od jednej osoby, a od wielu do 19274 zł
    > w okresie 5 lat od dokonania pierwszej darowizny.

    Z rozpędu zapomniałem dodać, że zwolnienie te przysługuje jedynie wtedy gdy
    pieniądze otrzymane przeznaczysz na wkład budowlany, nabycie mieszkania itp.
    Jeżeli nie to zostaje tylko kwota wolna od podatku - czyli możesz dostać do 9637
    żeby jego nie płacic.

    W Twoim przypadku możliwe, że wchodziłaby w grę tzw. ulga mieszkaniowa (art.
    16). Nie chce mi się tego przepisywac, więc zerknij do przepisów, są raczej jasne.

    Ciacho