  • Data: 2008-09-30 07:18:54
    Temat: Re: czyje to orzechy?
    Od: "Crimson" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krasnal" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gboori$ot2$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Mój sšsišd ma drzewo. Orzech. Gałęzie tego drzewa przechodzš na mojš
    > działkę. Teraz orzechy spadaja na mojš ziemię. Czy to jego orzechy czy
    > moje? ( sšsiad dzisiaj zszedł po drabinie i zabrał swoje czy moje
    > orzechy). Mam gdzieœ te orzechy ale chodzi o zasadę Chodził po mojej
    > ziemi. Tak sie domyœlam, że w USA mógłbym go ustrzelić za wtargnięcie na
    > teren prywatny. To w sumie miły sšsiad ale .... chytry. Niech sobie
    > zabrał te orzeszki, Ja sobie kupię. Stać mnie na to. Czy ktoœ zaspokoi
    > moja niewiedzę?

    Kiedyś uczyli mnie że owoce
    przewieszające się na Twoją posesję są Twoje
    jeśli spadną to również są Twoje.
    Masz również prawo samodzielnie bez uzgodnienia
    z sąsiadem obciąć te gałęzie które wchodzą Ci na działkę.
    Nie podam linka ale jestem tego pewien na 100%,
    ten problem wystapił nawet w jakimś pytaniu na egzaminie ;)
    Jesli chcesz zgłębić temat to postaw to pytanie na pl.soc.prawo