  • Data: 2008-10-01 14:21:32
    Temat: Re: czyje to orzechy?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Co znaczy niczyja?
    > A jeśli wspólna to i owoce spadłe na miedzę są wspólne.

    Niestety, nie mogę zajrzeć do akt :) (książki znaczy się) ale o ile pamiętam,
    to drzewo stało u Jaworskich. Jak Jaworscy trzęśli, to gruszki spadały u nich,
    część leciała do Rzedzianów a część na miedzę. Jaworscy nie kwestionowali prawa
    Rzędzianów do gruszek, które spadły na ich ziemię, spór dotyczył tylko tych z
    miedzy. Czyja ona była ta miedza - bij, zabij, nie wiem - nie mam pojęcia jak w
    tamtych czasach prawo to regulowało. Jeśli to był grunt państwowy, zakładając,
    że proces trwa do roku 1649 trwa już 50 lat, to właścicielami miedzy byli
    Zygmunt W., Władysław W., a następnie Jan Kazimierz W.

    Pozdrawiam

    Czapla