  • Data: 2008-09-28 20:29:06
    Temat: Re: czyje to orzechy?
    Od: Piotr Ratajczak <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Kodeks Cywilny

    Art. 148.
    Owoce opadłe z drzewa lub z krzewu na grunt sąsiedni stanowią jego
    pożytki. Przepisu
    tego nie stosuje się, gdy grunt sąsiedni jest przeznaczony na użytek
    publiczny.
    Art. 149.
    Właściciel gruntu może wejść na grunt sąsiedni w celu usunięcia
    zwieszających się z
    jego drzew gałęzi lub owoców. Właściciel sąsiedniego gruntu może
    jednak żądać
    naprawienia wynikłej stąd szkody.