  • Data: 2008-09-28 22:05:20
    Temat: Re: czyje to orzechy?
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 28 Sep 2008 22:11:00 +0200, Krasnal napisał(a):

    > Mój sšsišd ma drzewo. Orzech. Gałęzie tego drzewa przechodzš na mojš
    > działkę. Teraz orzechy spadaja na mojš ziemię. Czy to jego orzechy czy moje?
    > ( sšsiad dzisiaj zszedł po drabinie i zabrał swoje czy moje orzechy). Mam
    > gdzieœ te orzechy ale chodzi o zasadę Chodził po mojej ziemi. Tak sie
    > domyœlam, że w USA mógłbym go ustrzelić za wtargnięcie na teren prywatny. To
    > w sumie miły sšsiad ale .... chytry. Niech sobie zabrał te orzeszki, Ja
    > sobie kupię. Stać mnie na to. Czy ktoœ zaspokoi moja niewiedzę?

    Czytałam kiedyś artykuł właśnie o tej sytuacji (gdzie - nie pomnę).
    Owoce czy orzechy spadające po Twojej stronie, ba! - nawet nieopadłe,lecz
    wiszące na drzewie, są Twoje. Ano dlatego, że korzenie drzewa sięgają
    daleko poza rzut jego korony na powierzchnię ziemi i skoro gałęzie wystają
    poza ogrodzenie na Twoją stronę, to tym bardziej i dalej niż korona sięgają
    korzenie - drzewo korzysta także w dużej (!) mierze z Twojego gruntu, aby
    owocowac i rosnąć. Takie jest prawo, ale konkretnych odsyłaczy podać nie
    jestem w stanie...
    Było gdzieś w pl.soc.prawo. Dość dawno.