    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy zostawianie paczek jest karalne?
    Date: Sun, 23 Oct 2005 11:47:12 +0200

    Przemek R... napisał(a):

    > tu nie chodzi o pokrycie nagrody a o to co pozniej miastu pozostanie. Na
    > pewno nie maja prawa tej nagrody sciagac od osoby
    > ktora podlozyla paczki wiec tak czy inaczej straca 100 tys.

    Nagrody sciagnac nie moga.
    Natomiast jezeli sie okaze ze miasto ponioslo straty w wysokosci 200tys
    zlotych z podowu tej akcji i beda w stanie te straty wykazac przed
    sadem, to beda mogli w procesie cywilnym wystapic przeciwko temu kto o
    tych bombach informowal.

    Natomiast bez 100tys nagrody pewnie nigdy by sprawcy nie zlapali.

    Inna sprawa czy faktycznie koszty byly tak duze, oraz czy sprawca bedzie
    wyplacalny.

    Kolejna sprawa to bezwarunkowe (bez wzgledu na koszty) sciganie
    rozmaitych przestepcow (czy tam popelniajacych takie czy inne
    wykroczenia). Moze kolejnemu "dowcipnisiowi" przejdzie taki pomysl jak
    bedzie wiedzial ze go beda scigali i wykopia go chocby z podziemi :)

    Ale moze faktycznie nagroda zbyt wysoka - moze 10tys by wystarczylo?
    Taki szastanie na prawo i lewo po 100tys moze doprowadzic do sytuacji
    gdzie nastepnym razem ktos opracuje dokladny plan i zrobi podobna akcje
    tylko po to zeby kolega go podkablowal i zgarnal 100tys ktorym sie potem
    "pod stolem" podziela.
    Bo skoro to wykroczenie to pewnie do pudla sie za to nie trafia... A
    nawet jak to dla 50tys pewnie niejeden chetnie sie da zamknac na jakis czas.

    > ps.
    > te starty wynikaja zapewne z faktu zatrzymania autobusow, tramwajow i metra

    Ale chyba straty tego typu trudno odzyskac w procesie cywilnym.
    Zeby od "dowcipnisia" wyciagnac ta kase chyba trzeba miec konkretne
    pieniadze (rachunki) zaplacone w zwiazku z falszywym alarmem.