  • Data: 2009-08-14 13:09:43
    Temat: Re: czy wymagane są nawiewniki w oknach?
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy jest to karalne, gdy po kontroli kominiarzy nie zastosuję się do
    > instalacji tych nawiewników. I tak mam uchylne okna i są w większości
    > przypadków uchylane, gdy tylko jestem w domu.
    > Podobno w administracji moge się dowiedzieć w tej sprawie, ale każdy
    > telefon
    > do tej administracji to szarpanie nerwów bo i tak nikt nie da wiążącej
    > odpowiedzi.

    ja to widzę tak, że kominiarze działają na podstawie PB i rozporządzeń MI i
    MSWiA (aky wykonawcze do PB). Spojzyj na kominiarza nie jako na faceta w
    cylindrze ale na fachowca posiadającego odpowiednie uprawnienia i biorącego
    w związku z tym na siebie jakąś odpowiedzialność.
    Jednym z powodów braku ciągu w kanałach kominów wentylacyjnych może być brak
    nawiewu powietrza z zewnątrz w wystraczającej ilości, a z kolei jedną z
    przyczyn tego stanu mogą być zbyt szczelne okna i drzwi tak modne w ostatnim
    czasie. Przy braku odpowiedniej wentylacji i zaistnieniu kilku innych
    niekorzystnych czynników możesz dostąpić zaszczytu:
    - otrucia się na skutek włanych działań
    - otrucia kogoś
    - bycia otrutym przez kogoś
    - doprowadzenia do eksplozji gazu
    - ściągnięcia na siebie i współmieszkańców zagrożeń w postaci rozwoju
    grzyba, wilgoci, zwiekszenia ryzyka zarażania się chorobami na skutek braku
    wymiany powietrza.
    Nawiewnik jest jednym ze sposobó doprowadzenia powietrza z zewnątrz do
    mieszkania. Nie jest to jedyny sposób, są też inne.
    Budynki i lokale mieszkalne niezależnie od statusu własnościowego są objęte
    przepisami prawa do których należy się stosować nawet gdy nie rozumie się
    samych przepisów ani potencjalnych konsekwencji jakie niesie niestosowanie
    się do nich. Jednym z takich przykładowych wymogów jest sprawnie dzialająca
    wentylacja. Cały czas,a nie tylko wtedy gdy masz uchylone okna lub drzwi.
    Ja osobiście, będąc na miejscu kominiarzy, po upływie terminu na wykonanie
    zaleceń pokontrolnych zleciłbym na początek odcięcie gazu w Twoim
    mieszkaniu, a gdybym był bardzo złośliwym kominiarzem (albo miał akurat zły
    dzień) wysmarowałbym pismo do PINBu w którym stłoby że pan taki a taki
    sprowadza zagrożenie na mieszkańców budynku ABC i niniejszym prosimy o
    ukaranie.
    Gdyby nie daj boże wydarzyło sie w międzyczasie jakieś nieszczęście które
    mogłoby być spowodowane niesprawnością lub brakiem wentylacji mógłbyś się
    sprodziewać jakichś roszczeń w stosunku do ciebie.
    Nie obraź się, ale wydaje mi się że nie jesteś w tej materii jakoś
    szczególnie zorientowany, zleć więc wykonanie zaleceń kominiarzy fachowcom i
    ciesz się bezpieczeństwem. Warto narażać własne zdrowie luib życie za 80 zł,
    nawet za 580 zł ? Ja tak sobie myślę że nie.
    --
    Jackare