  • Data: 2004-01-24 21:34:30
    Temat: Re: czy umowa musi być przetłumaczona?
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Możesz podpisywać w takich językach w jakich chcesz, w takim w jakim
    druga
    > strona też akceptuje.
    > Dopiero gdy coś zacznie się dziać, i bedziesz chciał z ta umową
    dochodzić
    > swoich praw, ewentualnie przedstawiać ją w innym celu w jakimś
    urzędzie...
    > to musisz przetłumaczyć na język urzędowy jaki obowiązuje w tym
    urzedzie
    > gdzie będziesz to składał.

    Ostatnio wpadła mi w oko taka ciekawostka:

    Ordynacja podatkowa

    "Art. 82. § 1. Osoby prawne, jednostki organizacyjne
    nie mające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne
    prowadzące działalność gospodarczą są obowiązane
    do sporządzania i przekazywania informacji:
    [...]
    2) bez wezwania przez organ podatkowy - o umowach
    zawartych z nierezydentami w rozumieniu przepisów prawa dewizowego,"

    I ciekawe jak to wygląda w praktyce?