  • Data: 2016-02-20 00:06:03
    Temat: Re: czy to oszustwo?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19-02-16 o 21:01, Wiesiaczek pisze:

    > Trzeba było nie pluć na rurę, która miała iść przez nasz kraj.
    > A tak Rosjanie razem z Niemcami ominęli tę Polskę przez Bałtyk, tak jak
    > omija się gówno leżące na drodze.

    Moim zdaniem nadmiernie upraszczasz, choć sedno sprawy pozostaje
    podobne. Polska była uzależniona od dostaw z Rosji. Rosjanie to
    wykorzystywali i dyktowali wysokie ceny. Polscy politycy postanowili
    zagrać cenami za przesył. Rosjanie podnosili nam cenę ropy, a my im
    opłaty za transfer przez nasz kraj. W Polsce się to jakoś bilansowało,
    ale cierpieli na tym Niemcy, bo naturalną koleją rzeczy dostawali
    droższą ropę o opłatę przesyłową.

    Rosjanie postanowili nas obejść. Naruralnym odwetem z naszej strony
    pozostałą dywersyfikacja dostawców, bo inaczej zaczęli by nas doić, jak
    Ukrainę. Zrobiliśmy gazoport i teraz jeśli jeszcze by się jakoś udało
    ropę zdywersyfikować, to się okaże, że teraz my mogli dyktować ceny
    Niemcom - gdyby nie rura przez Bałtyk. I dlatego nasz rząd się tak piekli.