  • Data: 2016-05-03 12:29:43
    Temat: Re: czy to oszustwo?
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 1 Feb 2016, J.F. wrote:

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > No widzisz - jeden urzad naklada kary za zmowy cenowe czyli ustalanie cen
    > sprzedazy miedzy roznymi podmiotami, a drugi urzad organizuje konferencje
    > w celu uzgodnienia wspolnej ceny miedzyoperatorskiej.
    > A potem wrecz nadaje w drodze decyzji.

    Pierwotną przyczyną, tłumaczącą nieco takie motanie się ustawodawcy,
    jest fakt iż chodzi o "dobro rzadkie" - nie limitowane gospodarczo, lecz
    fizycznie.
    Jaka miałaby być koncepcja "wolnego rynku" w zakresie stawiania
    nadajników radiowych o "publicznym" zasięgu, tak aby przy okazji
    nie wyhodować monopolu i zapewnić (w miarę) równomierne pokrycie kraju?
    Przypomnieć wypada, że "tak w ogóle" prawo do takiego limitowania,
    zarówno od góry jak i od dołu, zapisane jest w Kodeksie Cywilnym.

    > Unia najpierw wymysla przepisy zakazujace tych zmow, a potem okresla gorne
    > ceny w roamingu ...

    Jak widać w KC "prawo do limitowania" wcale nie jest takie "unijne" :)

    pzdr, Gotfryd