    From: Krzysztof kw1618 z Warszawy <"adres na mojej www">
    Subject: Re: czy pracodawca może podsłuchiwać telefon służbowy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Sender: Krzysztof kw1618 z Warszawy <>
    Date: Tue, 19 Aug 2014 22:13:53 +0200

    Dnia Mon, 18 Aug 2014 18:31:16 +0200, fifak napisał(a):

    > Jak uważacie czy jeśli pracodawca wyposażył pracownika w telefon
    > służbowy np komórkowy to może go podsłuchiwać i czy jest to zgodne z prawem?
    >

    > Nie wiem jakim sposobem ale podobno jest to możliwe i legalne.
    >
    > podkreślam: służbowy telefon stacjonarny lub/i komórkowy który opłaca
    > pracodawca, podsłuch bez żadnych dodatkowych urządzeń specjalistycznych

    W niektórych firmach w umowie o prace czy w regulaminie wewnętrznym jest
    napisane wprost i strony umowy wyrażają na to zgodę:
    "
    3) wszystkie rozmowy telefoniczne są rejestrowane
    4) zabrania się wykorzystywania telefonu słuzbowego do celów prywatnych,
    5) w przypadku ujawnienia rozmowy, gdzie treść ma charakter nie związany z
    pracą, pracodawca zobowiązuje się nie ujawniać treści tych rozmów osobom
    trzecim.

    oraz z ustawy prawo telekomunikacyjne:
    Art. 159
    [...]
    2. Zakazane jest zapoznawanie się, utrwalanie, przechowywanie,
    przekazywanie lub inne wykorzystywanie treści lub danych objętych tajemnicą
    telekomunikacyjną przez osoby inne niż nadawca i odbiorca komunikatu, chyba
    że:
    1) będzie to przedmiotem usługi lub będzie to niezbędne do jej wykonania;
    2) nastąpi za zgodą nadawcy lub odbiorcy, których dane te dotyczą;
    3) dokonanie tych czynności jest niezbędne w celu rejestrowania komunikatów
    i związanych z nimi danych transmisyjnych, stosowanego w zgodnej z pra-wem
    praktyce handlowej dla celów zapewnienia dowodów transakcji handlowej lub
    celów łączności w działalności handlowej;
    4) będzie to konieczne z innych powodów przewidzianych ustawą lub
    przepi-sami odrębnymi.

    --
    Krzysztof kw1618 [Warszawa - Ursynów]
    http://grupy.3mam.net/