  • Data: 2010-11-15 15:26:42
    Temat: Re: czy można tak zrobić gliny w konia?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:ibpueb$1bo$1@news.dialog.net.pl...
    > wiadomości news:ibptgb$q82$1@inews.gazeta.pl...
    >
    >> Zajrzyj do ustawy, bo to grupa o prawie
    > To właśnie powinieneś sam zrobić.

    Po co? Ja wiem, ze nakaz nie jest konieczny.

    > Rzeczywistość i normy prawne to dwie różne dziedziny.
    > Norma prawna nakazuje ci interweniować gdy zobaczysz na ulicy grupkę
    > pijanej młodzieży zachowującej się hałaśliwie i agresywnie. Ale tego nie
    > zrobisz, bo ich jest 8, a ty jeden. Czaisz bazę?

    Nie bardzo. Wzywam posiłki a jeśli sytuacja jest groźna to interweniuję,
    ale licząc się z tym, ze zajdzie koneiczność użycia broni. Na siłę
    próbujesz moim zdaniem udowodnić jakieś swoje teorie.

    > Sam sprawdź. I spróbuj dopasować do tego jak być może podchmielony
    > rowerzysta ukrywa dowody przestępstwa i zatem usprawiedliwione jest
    > wtargnięcie z futryną.

    Usprawiedliwieniem jest podstawa do jego zatrzymania z uwagi na zacieranie
    śladów i dowodów (właśnie to spożywanie alkoholu).