    From: bzdreg <b...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy mozna do KRUS?
    Date: Mon, 01 Aug 2011 12:09:16 +0200

    W dniu 2011-08-01 11:57, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Myślenie krótkowzroczne. Niestety należy się pogodzić z tym, e duża
    > część społeczeństwa jest na tyle upośledzona, że nie zadba o siebie.
    Więc niech wymrze (z głodu). Czy dla reszty społeczeństwa to będzie
    lepiej, czy gorzej w porównaniu z sytuacją "socjalistycznego państwa
    łożącego z podatków na każdego obiboka"?
    W alternatywie ma możliwość korzystania z dobroczynności (sprawdź sobie
    etymologię tego słowa).

    > Tyle, że teraz nie zadba, ale w przyszłości - będąc w większości po
    > prostu siłą zabierze tym, co o siebie zadbali.

    A G. tam! Sugerujesz, że każda odpowiednio liczna grupa może w tym
    "państwie" zabrać innym siłą co chce? No - pięknie...

    Więc albo musiałbyś
    > inwestować w przyszłości dużo w ochronę,

    Wystarczy prawo noszenia broni i realizacja zapisów z kodeksów o obronie
    własności.

    albo zmusisz do jakiś
    > wszystkich (lub prawie wszystkich) do jakiejś formy ubezpieczenia.
    NIE ! W życiu!
    Nie można "zmuszać wszystkich do ubezpieczania", bo to tylko nabija kasę
    firmom ubezpieczeniowym, generuje patologię i potężne wycieki kapitału.

    Inna
    > rzecz, że moim zdaniem powinno być to ubezpieczenie na minimum, a o
    > resztę każdy powinien zadbać sobie indywidualnie.

    To właśnie proponował R. Gwiazdowski, gdy był prezesem RN ZUS. Emerytura
    minimalna (na poziomie minimum socjalnego), ale też stosownie do tego
    obniżone składki. Jeśli ktoś chce, to niech kombinuje na własną rękę
    (kupuje nieruchomości, akcje, zakłada firmy, płodzi dzieci - co tam chce).

    Można też pomyśleć o
    > tym, aby zwolnieni byli ci, którzy udokumentują, że zadbali o swoją
    > emeryturę,
    A jakie Ty (czy w tym przypadku: państwo) ma prawo sprawdzania każdego
    obywatela czy zadbał i o co? Wracamy do zagadnienia "system niewolniczy".
    W tym "państwie" (cudzysłów dlatego, że państwa polskiego nie ma, jest
    jakaś p...a "UE") obywatel nie jest wolny. Jest niewolnikiem.

    Jeśli będę jadał golonko, to też mi zabronisz, bo szkodzi na serce i
    wcześniej wykorkuję i przestanę nabijać kasę do budżetu?

    ale to są szczegóły, a tu zacząłeś pisać o bardziej ogólnym
    > aspekcie, czyli - czy ubezpieczenie takie powinno być obowiązkowe, czy nie.

    Tylko dureń uważa, że powinno być obowiązkowe.
    System obowiązkowych ubezpieczeń, to oksymoron.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.