    From: "[edymon]" <e...@S...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy moge sie ozenic z kuzynka ?
    Date: Mon, 09 Feb 2004 22:21:15 +0100

    Użytkownik Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki napisał:

    > To nie ma znaczenia. Art. 14 Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego zakazuje
    > małżeństw pomiędzy krewnymi w linii prostej (czyli zstępnych i
    > wstępnych), rodzeństwem i powinowatymi w linii prostej (np. teść +
    > synowa). Jako że nawet w bardzo szerokim znaczeniu kuzynka nie zalicza
    > się do żadnej z tych kategorii, odpowiedź może być tylko, że od strony
    > prawnej to ona jest całkowicie obca.

    Uwaga na regionalizmy! Duzo zalezy co gosc ma na mysli mowiac "kuzynka".
    Na przyklad na Podlasiu kuzynka to jakas tam "osma woda po kisielu"
    naprawde daleeeeeeeeeka rodzina (a czasami tylko "spokrewniona" przez
    wspolnego wujka stryjecznej siostry:-))), a w Krakowie nawet na taka
    siostra cioteczna to kuzynka!!!

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka