  • Data: 2005-10-09 04:49:04
    Temat: Re: czy mogą mnie obciążyć za .......
    Od: "XYZ" <x...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Nikon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:di95ej$hm$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Dwa dni temu zgubiłem telefon sluzbowy .....
    /../
    > Czy pracodawca moze mnie obciazyc za ten telefon i w jakim stopniu ?
    > z tego co wiem moze mi z wynagrodzenia potracic jakis tam procent lecz
    > tylko przez 3 miesiace ...

    Tak. Może. Ale nie musi. Wynika z kodeksu pracy z 1974 r. z kolejnymi
    zmianami (dział piąty, rodział I i II, ograniczenie z paragrafu 119) i
    stosunku z umowy o pracę. Gorzej, gdy jesteś na umowach innego typu albo np.
    jesteś doktorantem na uczelni - wtedy nie ma ograniczenia.
    Chyba, że została sporządzona umowa, w której napisano co i jak dzieje się w
    przypadku zniszczenia/zagubienia/uszkodzenia.
    Wziąć może nie % od pensji, ale maksymalnie trzy pensje, jednak jedynie do
    wysokości zaspokojenia szkody.
    Telefon był używany - choćby przez Ciebie. Dlatego nie jest już warty 700
    zł, ale mniej. Sprawdź na allegro - zapewne znajdziesz coś do porównania.

    SIM