    From: "XYZ" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy mam jakiś spadek?
    Date: Thu, 15 Sep 2005 18:44:40 +0200

    . ale czy ja mogę się jakoś dowiedzieć co jeszcze
    > pradziadek posiadał?
    > jakie grunty? i kto je aktualnie urzytkuje??
    > z gory dziękuje za podpowiedź

    Może sie znajdzie specjalista i odpowie konkretniej, ale ja udałabym sie do
    urzedu gminy. Dla celów podatkowych prowadzą ewidencję gruntów i ich
    włascicieli. Jezeli ktoś spisał umowe dzierżawy, to wówczas dzierżawca płaci
    podatek, ale jest ewidencja kto jest włascicielem. Szukaj oczywiście
    nazwiska swojego pradziadka. Może bedziesz w stanie wyciagnąć w gminie
    numery ksiąg wieczystych. Wówczas tylko pofatygujesz się do właściwego sądu
    rejonowego i przejrzysz sobie wpisy w księgach.

    Co do tego dzierżawcy, który wniósł pozew o zasiedzenie (o to chodzi, tak?).
    To, ze płacił podatek nie uprawnia go do nabycia własności gruntów. Przeciez
    był dzierżawcą i uzytkował grunty, czerpał z nich korzysci, musiał więc
    płacić podatek, łaski nie robi. Nie jestem w temacie, ale mowa byłaby o
    zasiedzeniu w złej wierze, bo wiedział, że nie jego i że sa spadkobiercy. I
    coś mi się wydaje, ze termin wynosi 30 lat, nie 25.