    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy komornik ma prawo ?
    Date: Tue, 9 Sep 2003 00:33:12 +0200

    On Sat, 6 Sep 2003, Marcin wrote:

    >+ wy jestescie jacys niedorobieni ?

    Może... czasami się nie zgadzamy w różnych kwestiach.
    Ale akurat w tej którą poruszasz specjalnie nie zauważyłem
    żeby ktoś poza tobą sugerował że prawo nakazujące oddać
    co nie nasze jest złe.

    >+ jak ma firma prosperowac dobrze skoro nie
    >+ moze obracac pieniedzmi,
    >+ a tylko w taki sposob akurat moze.

    Ale problem w tym że to nie "tej firmy" pieniądze, jak
    rozumiem ! Biorąc pod uwagę że nic innego nie napisałeś
    - należy wnioskować że "wziąłeś sobie bezzwrotną pożyczkę"
    od kogoś, bez pytania czy się zgadza i jeszcze masz
    pretensje.
    Przyjmujemy że jakby ktoś zabrał sobie *twoje* pieniądze
    żeby na nich prowadzić *swój* biznes - to byś cierpliwie
    czekał i patrzył jak on się dorabia. Ale wiesz, nie wszyscy
    są tak cierpliwi...

    >+ Rozumiem ze musze pieniadze zwrocic, ale
    >+ jak mam skoro nie moge zarobic na to!!!!

    Powiedzmy że rozumiem twoj punkt widzenia - ale ty chyba
    nie przyjmiesz do wiadomości że *skądś* twój dług się
    wziął ! No to ja spasuję z dyskusji.
    A w sprawie tematu - to to po prostu: "komornik
    może". Nie może ci zabrać AFAIK "przedmiotów niezbędnych
    do życia" (zdaje się że w praktyce wychodzi krzesło,
    stół i sztućce) oraz "niezbędnych do *twojej* pracy"
    - jak osobiście zarabiasz pracując na komputerze
    to AFAIK masz szanse ten sprzęt obronić. Zdaje się
    że były przypadki obrony samochodu (ale to chyba
    taksówkarzem trzeba by być - może ktoś objaśni).

    pozdrowienia, Gotfryd