  • Data: 2004-05-06 17:46:15
    Temat: Re: ciekawy artykól o policjantach
    Od: "Kalina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:16ogb29jmm1aj.1g964d8fp9bhv.dlg@40tude.net...

    > Nie bylem tak samo jak i ty. Ale nie godze sie na sytuacje, w ktorej proba
    > ucieczki ( np. zszokowanego ) kierowcy ma usprawiedliwiac uzycie broni.
    > Popelniono *powazny* blad, i tyle.

    Próba ucieczki zszokowanego kierowcy:))) Ja patrzę na to nieco inaczej. Nie
    wierzę w bajeczki, że Policja nie krzyczała "Stój, Policja", że zaczęła
    strzelać zanim Bogu ducha winni chłopcy zdążyli cokolwiek zrobić, że
    strzelali, żeby zabić. Natomiast zgadzam się z tobą, że popełniono poważny
    błąd. Tylko na miejscu Policjanta pewnie zachowałbyś się tak samo. Masz
    informację, że groźny bandyta, być może uzbrojony jedzie takim a takim
    samochodem, więc jesteś przygotowany na ciężką akcję. Pomyłka tragiczna, ale
    pewnie są jakieś okoliczności łagodzące.

    > Pleciesz bzdury. Az dwadziescia odzutow???

    Dzięki za kulturalną polemikę. Nigdy nie twierdziłam, że "wszystkie" , ale
    kilka pewnie tak.
    Weź pod uwagę fakt, że pojazd poruszał się z dużą prędkością. Tylko na
    filmach akcji stróże prawa trafiają w opony za pierwszym strzałem, na
    dodatek siedząc za kierownicą i jadąc 150 km/godz.

    > Wyszkolonemu policjantowi nie powinno sie takie cos zdarzyc. A jak mu sie
    > zdarza to nie powinien dostawac broni do rak i pracowac w kancelarii, albo
    > zrezygnowac ( zostac wydalonym ) ze sluzby w policji.

    Nie powinno się zdarzać, ale niestety sie zdarza:( Może dlatego, że na
    Policjanta przypada 20 szt. amunicji szkoleniowej rocznie?

    > Kazdy zawod wymaga kwalifikacji. Jezeli np. kierowca spowoduje wypadek (
    > tez tego nie planowal/ chcial ) to ponosi odpowiedzialnosc karna. Taka
    sama
    > zasada powinna obowiazywac takze policjantow.

    Zgoda.

    > Moze nie byloby by problemu gdyby policjanci *fachowo* przeprowadzili
    akcje
    > zatrzymywania ??? ( patrz moje uwagi w poprzednim poscie ). Nie tylko
    > zreszta zatrzymywania ale takze calej akcji sledzenia "przestepcy" .

    Proponuję zatrudnić się jako koordynator i wspomóc naszych biednych stróżów
    prawa. Poważnie.

    Pozdrawiam

    Kalina