    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Date: Sun, 24 Jun 2012 09:24:54 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale NIE MA PRZEPISU który określa sygnalizację NA SKRZYŻOWANIU.
    >
    > Przepis o sygnalizacji jest ogólny (i jest tylko taki).
    >
    > Sygnalizuje się zamiar wykonania skrętu, a nie "zamiar pojechania
    > na skrzyżowaniu".
    > (plus oczywiście nieprzeniesiony przepis z konwencji o "jeździe
    > prosto wzdłuż drogi")

    dyskusja ze śmiejkiem jest jak lupanie kamieni kawałkiem drewna...

    znam wielu ludzi i jakość nie spotkałem nikogo kto by twierdził, że przed
    dojechaniem do ronda należy sygnalizowac to gdzie sie na rondzie pojedzie.
    Bo ta smiejszna interpretacja jest kompletnie absurdalna. Kierunkowskaz ma
    sygnalizować zamiar zmiany kierunku ruchu tak aby inni użytkownicy drogi
    wiedzeli co robić. Jaką do diabłą użyteczną informację niosłaby dla innych
    informacja o tym że pojazd na skrzyżowaniu ma zamiar skręcić w lewo czy
    prawo? w sumie żadną.