    Date: Sun, 24 Jun 2012 00:52:24 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    <js1d79$j87$1@inews.gazeta.pl> <js1f86$eso$1@news01.versatel.de>
    <js1gjt$s25$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1206222154240.1252@quad>
    <js5c6m$2r0$1@inews.gazeta.pl>
    <4fe636f0$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <js5da5$n4l$1@inews.gazeta.pl>
    <4fe63dbb$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <js5gab$5fs$1@inews.gazeta.pl>

    > A jednak. Skala ronda jest taka, że jak wspomniał Gotfryd, większe
    > autobusy mają problem się nawinąć.

    Mimo wszystko, bardzo wątpię żeby zdarzyła się taka sytuacja że dwa
    samochody wjeżdżające równocześnie zderzą się zanim któryś z nich wjedzie.

    > Odległości między
    >

    > Nie ma głównej. To rondo. Tam znaki ustąp nie oznaczają wjazdu na
    > główną. Wszystkie drogi są równorzędne.

    Z wyjątkiem tej która biegnie dookoła wysepki (mniej lub bardziej
    wirtualnej).

    > Nie ma. Wszystkie wloty na rondo są równorzędne. Żadna z dróg nie jest
    > ,,główna'' czyli ,,drogą z pierwszeństwem''.

    Wg mnie - jest. Nie poprę tego przepisem, bo a)być może go nie ma w
    sposób jasno wyrażonego, b)nie chce mi się, a już na ten temat
    flejmowaliśmy i wydaje mi się że wpadliśmy w te same koleiny dyskusji co
    rok temu.

    > Czyli rozumiem, że na nie-rondzie też walisz ,,za ciosem'' z ustąpa?

    A tu mnie masz. Oczywiście że moje pisanie o ustępowaniu "chęciom" nie
    ma większego sensu ...

    > No więc ustępuje się nie tylko tym, co już wjechali na skrzyżowanie, ale
    > ogólnie wszystkim, taki rozkaz daje znak ustąp.

    Ale, zauważ jedno: znak ustąp daje rozkaz, ja ustąpiłem, wjechałem i już
    nie ustepuję. Ja już ustąpiłem, jadę drogą dookoła wysepki i jest
    następny wjazd, gdzie mi ma ustąpić. Ja nie muszę stosować reguły prawej
    dłoni, bo pierwszeństwo jest regulowane.

    > Zapis w rozporządzeniu o
    > znakach odnośnie rond mówi tylko, że ten co JUŻ JEST na rondzie ma
    > pierwszeństwo, jeśli jest znak A7 na wlocie. Ale dwaj wjeżdżający nie są
    > regulowani

    Powtórzę, śmiem wątpić żeby zaszła taka sytuacja żeby się stuknęły 2
    samochody kiedy żaden z nich nie wjechał na rondo. To rondo które
    podajesz jako koronny dowód na możliwość zaistnienia takiej sytuacj -
    jest wystarczająco duże żeby każda kolizja była w sytuacji kiedy ktoś
    jest już na rondzie.

    p. m.