    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ciekawe faktypostępowania w sprawie Sawickiej
    Date: Tue, 07 May 2013 11:30:02 +0200

    W dniu 07.05.2013 11:01, z pisze:

    > A teraz napisz co powinien zrobić agent który posiadł wiedzę że pewna
    > POsłanka wygaduje takie rzeczy, szuka kontaktów, kombinuje warianty...
    > Co powinny zrobić służby?

    Śledzić. Inwigilować. Badać powiązania. Zbierać - a nie prowokować -
    dowody. Wykryć także tych, którzy usiłowaliby (skutecznie lub nie)
    korumpować i sprawdzić, czy czasem kogoś innego nie korumpowali.

    Tak działa wywiad.

    A w tej sprawie zadziałali trochę jak czujna brygada emerytek ze straży
    obywatelskiej.

    [ciach]

    > Tak wiem... nie wierzysz w ani jedno słowo agentów, oni specjalnie
    > szukali kombinowali i zapisali się na ten kurs (KŁAMSTWO) uwiedli,
    > oszukali i porzucili niewinną kobietę... :-)

    OK, będzie stanowczo: zamknij swoją wirtualną, kłamliwą mordę i przestań
    dokonywać projekcji swoich ułomności na mnie i imputować mi swoją
    mentalność.

    > Wierzysz za to w każde słowo POsłanki które jak wiadomo może być formą
    > obony.

    Już sama powyższa pisownia jest dowodem, że ciebie nie interesuje ani
    prawda, ani sprawiedliwość, jesteś po prostu kolejnym pisuarem lub jakąś
    pochodną i twoim jedynym celem jest dokopanie PO.

    Sam mam wiele do zarzucenia PO i korupcja mnie wkurza, ale staram się
    być obiektywny.

    > Nie wierzysz też organom państwa które tą sprawą się zajmowały.

    Czytaj co ja piszę. Czy wierzę czy nie jest to nieistotne. Istotne jest
    to, że spartolili sprawę i zachowali się jak nadgorliwe gnoje. Tak się
    nie przeprowadza działań operacyjnych - celem jest wykrywanie
    przestępstw, a nie "dopadanie" konkretnych osób. Prowokacje mają sens
    wyłącznie do działań wywiadowczych - w celach dowodowych są kalekie i
    nierzetelne. Ponieważ wtedy pada automatycznie pytanie: dlaczego poza tą
    jedną prowokacją przeciwko oskarżonej nie ma żadnych innych dowodów -
    żadnych innych przypadków korupcji? Odpowiesz na to pytanie? Dlaczego
    jedynym dowodem na korupcję była tylko ta jedna sprowokowana korupcja?
    Dlaczego nie węszyli dalej? Dlaczego nie szukali innych korumpujących i
    kogo ci z kolei korumpowali?

    W innych cywilizowanych krajach jeśli jedyne dowody są skutkami
    policyjnej prowokacji, jest duża szansa na oddalenie sprawy ponieważ
    przy braku innych dowodów na podobne zachowania można skutecznie
    argumentować, że oskarżony normalnie tak by się nie zachował. Ba - w
    wielu przypadkach prowokacje są explicite nielegalne.

    Zachowanie było prawidłowe dla działania wywiadu mającego na celu
    skompromitowanie wroga, ale nieprawidłowe dla działania wymiaru
    sprawiedliwości (choć technicznie nadal legalne).