  • Data: 2004-08-10 11:35:16
    Temat: Re: chyba pobicie?? Jak postapić ??? OPIS SYTUACJI
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Magik" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cf9sf4$npa$1@polsl.gliwice.pl...

    > czyli ja moge sobie chodzic po ulicach i przewracac ludzi brudząc im
    rzaczy
    > bezkarnie??? i policja zareaguje w momencie jak sie komuś coś stanie -
    > złamie ręke it.

    Przyznam, że również z owego faktu nie jestem zadowolony. Ale niestety takie
    mamy prawo. Naruszenie nietykalności cielesnej jest ścigane z oskarżenia
    prywatnego.

    Natomiast wydaje mi się, że w tym akurat wypadku można by potraktować jego
    czyn z jako wykroczenie polegające na zakłócaniu spokoju publicznego. Z tym,
    iż policjanci mieli prawo uznać, ze pouczenie jego osoby wystarczy w tym
    wypadku i nie nałożyć mandatu ani wniosku do sądu nie kierować. Trudno mi
    ocenić, czy mieli rację. To oni byli tam na miejscu, a nie ja. Skoro podjęli
    taką decyzję, to pewnie mieli rację, co nie stoi to na przeszkodzie
    wniesienia wniosku o ukaranie przez Ciebie do Sądu. Zarówno za zakłócenie
    porządku publicznego jak i pobrudzenie Twojej odzieży.