  • Data: 2007-08-02 16:58:05
    Temat: Re: cesarskie cięcie nielegalne?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Sebcio wrote:

    > Te akurat "idee" można wsadzić w... :) Ideą porodu jest urodzenie
    > zdrowego dziecka - to wszystko. Poród fizjologiczny sprzyja temu

    Zapominasz o bardzo istotnym elemencie: zachowanie życia i zdrowia
    matki, przy czym priorytetem (jak dla mnie) byłoby właśnie to.

    > najbardziej, mimo że w odczuciu położnicy jest bardziej bolesny.
    > Jednocześnie chciałbym tu zwrócić uwagę iż "cesarka" jest niebolesna
    > wyłącznie dzięki zaawansowanemu znieczuleniu jakie się stosuje. Gdyby
    > kobietę ciąć bez znieczulenia... :)

    No popatrz. Nie wiedziałem.

    BTW: o sarkazmie słyszałeś? ;-:

    [ciach]

    > Moja żona w trakcie porodu była tak wykończona (mimo znieczulenia,
    > nie na każdego działa niestety) że wrzeszczała by zrobić jej CC. Mimo
    > to, już po dwóch dniach twierdziła że następne dziecko też będzie
    > rodziła fizjologicznie. Nie mówię tu już o tym, że dwa dni po porodzie
    > chodziła jakby nic się nigdy nie stało, szczęśliwa i zadowolona ze
    > swojego wyglądu.

    Każdy przypadek jest indywidualny.

    Pamiętaj, że psychika też tu dużą rolę odgrywa i może faktycznie np.
    psychoterapia byłaby lepsza od cesarki, ale jak akcja się zaczyna i
    trwa, kobieta wpada w panikę to na psychoterapię już za późno.