  • Data: 2007-08-02 09:50:17
    Temat: Re: cesarskie cięcie nielegalne?
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa pisze:

    > To pewnie ma jakiś związek z tą mityczną "polityką prorodzinną" albo
    > innymi "katolickimi wartościami"...

    Te akurat "idee" można wsadzić w... :) Ideą porodu jest urodzenie
    zdrowego dziecka - to wszystko. Poród fizjologiczny sprzyja temu
    najbardziej, mimo że w odczuciu położnicy jest bardziej bolesny.
    Jednocześnie chciałbym tu zwrócić uwagę iż "cesarka" jest niebolesna
    wyłącznie dzięki zaawansowanemu znieczuleniu jakie się stosuje. Gdyby
    kobietę ciąć bez znieczulenia... :)

    W przypadku porodu "siłami natury" stosuje się znieczulenie
    zewnątrzoponowe w stopniu ograniczającym ból na tyle, by ulżyć kobiecie
    a jednocześnie nie hamować czynności skurczowej. Jest to jednocześnie
    zdecydowanie bezpieczniejsze znieczulenie niż zwykle stosowane przy CC
    znieczulenie podpajęczynówkowe.

    Moja żona w trakcie porodu była tak wykończona (mimo znieczulenia, nie
    na każdego działa niestety) że wrzeszczała by zrobić jej CC. Mimo to,
    już po dwóch dniach twierdziła że następne dziecko też będzie rodziła
    fizjologicznie. Nie mówię tu już o tym, że dwa dni po porodzie chodziła
    jakby nic się nigdy nie stało, szczęśliwa i zadowolona ze swojego wyglądu.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio