  • From: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: brak przerw w pracy - da się coś odzyskać?
    Date: Wed, 5 Aug 2009 22:53:16 +0200

    news:h5c2fo$bqh$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Zaraz, zaraz, to miałeś te przerwy i nie były wliczane do czasu pracy
    > (musiałeś je odpracować) czy też przerw nie miałeś?

    Pracowałem konkretnie po 12 godzin i za tyle było płacone. Przerw można
    powiedzieć nie było.

    > Bo chyba brniesz w ślepa uliczkę.
    > Za to, że nie miałeś przerw to Ci się należy moralna satysfakcja w
    > postanie przysolenia pracodawcy kary za naruszanie praw pracowniczych.

    Czyli pracodawca dostanie jakiś mandat w kwocie paruset złotych i sprawa się
    skończy :(
    Potem się dziwić, że pracodawcy gdzieś mają prawo. Taniej wyjdzie zapłacić
    mandat niż być fair wobec pracownika..

    > Swoja drogą czy pracodawca nie pozwalał na przerwy (a śniadanie? a
    > siusiu?) czy po prostu nikt o przerwy nie wołał?
    > Ta przerwa nie musi być formalna - "wszyscy na przerwę".
    > Naprawdę pracowałeś non stop 8 godzin dziennie albo i więcej? Nie jadłeś,
    > nie piłeś, nie odchodziłeś od stanowiska?

    Nie było po prostu możliwości zorganizowania przerwy. Można było odejść od
    stanowiska pracy coś zjeść, do WC. Jednak ciężko nazwać to przerwą, bo
    trzeba było być na każde zawołanie. Czegoś takiego, że spokojnie usiadłem na
    15 minut i jadłem śniadanie (mając gdzieś czy jestem akurat potrzebny) nie
    było; w życiu nie słyszałem też słowa "przerwa" od pracodawcy. Jedzenie "w
    biegu" to nic przyjemnego.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski