    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: blokady na koła za nie zapłacenie za parkowanie?
    Date: Fri, 25 Jun 2010 19:41:08 +0200

    W wiadomości news:i01p21$h69$1@portraits.wsisiz.edu.pl Tomek Głowacki
    <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> pisze:

    > Problem czysto teoretyczny i pewnie oczywisty dla fachowców, bo ja jestem
    > laikiem w tych sprawach.
    > Czy zakładanie blokad na koło przez straż miejską jest dopuszczalne i w
    > pełni zgodne z obowiązującymi przepisami?
    Niestety tak.
    Możliwe jest unieruchomienie za pomocą blokady o ile pojazd nie utrudnia
    ruchu i nie stanowi zagrożenia bezpieczeństwa. Inaczej może być wywózka.
    Uprawnienia te wynikają z Ustawy o strażach gminnych (miejskich), Ustawie
    Prawo o ruchu drogowym i aktach wykonawczych.
    Minęły dawno piękne czasy gdy blokady takie były zamykane na wsuwaną
    wkładkę. Zatem zastając ją na kole udawałeś się do najbliższego kiosku,
    kupowałeś Super Glue, wpuszczałeś do zamka po czym dokonywałeś wymaganej
    opłaty i żądałeś natychmiastowego usunięcia. Teraz zwykła kłóda za 20 zł, do
    przecięcia w kilkanaście sekund - szkoda zachodu.

    > Generalnie, umiem sobie wyobrazić kilka scenariuszy, gdzie założenie
    > blokady na koło może mieć poważne konsekwencje, nie koniecznie finansowe..
    > i co wtedy? batalia w sądzie?
    Pozwolę sobie powątpiewać w sukces. Podobnie jak w przypadku poważnych
    konsekwencji (łacznie ze śmiercią) odcięcia prądu w wyniku niezapłacenia
    kilku rachunków.
    To dzicz, owszem, ale tak jest nie tylko u nas.

    --
    Jotte