  • Data: 2022-01-10 15:17:54
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.01.2022 o 23:11, Shrek pisze:
    > W dniu 09.01.2022 o 20:15, Kviat pisze:

    > No wyszło. A pół roku później poszło się paść. No i co - jak ktoś pół
    > roku wcześniej powiedział że padnie jak szczepionki na grypę chociażby
    > to od razu szur? W zasadzie obiektywnie rzecz biorąc dziwne byłoby gdyby
    > nie padło. No i padło. Nawet bardziej spektakularnie niż większość
    > obstawiała, skoro zaczęło się tłumaczenie, że przecież szczepionki nie
    > są od tego żeby zapewniać odporność albo ograniczać transmisję. A
    > tymczasem w momencje gdzie 20% zgonów i hospitalizacji to byli
    > zaszczepieni na PZH wisiało coś takiego:

> [...]
    zczepienia.pzh.gov.pl/najlepsza-szczepionka-przeciw-
    covid-19-to-ta-ktora-masz-szanse-sie-zaszczepic/

    > I kogo tu za kłamstwo kowidowe karać - szurów czy ekspertów?

    Podyskutuj z tym (ROBERT KOCH INSTITUT), zwróć uwagę na datę:
    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Situationsberichte/Wochenbericht/Wochenberi
    cht_2021-12-30.pdf

    W treści znajdziesz również link do oceny ryzyka i nie zapomnij zwrócić
    uwagi na datę:
    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Risikobewertung.html

    "Diese Einschätzung kann sich kurzfristig durch neue Erkenntnisse ändern."
    Bo tak działa nauka.

    Następnie:
    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/ZS/Pandemieplan_Strategien.html;jsessionid=
    ABB95FA6E994F879ABEDB07D144F6EF0.internet102

    https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Cor
    onavirus/Downloads/control-covid-2021-12-21.pdf

    > I na bieżąco zakłamywanana - chociażby przez ministerstwo,

    To masz pretensje do ministerstwa, czy do naukowców?
    Bo już się pogubiłem.

    > No własnie jak się zastanowić, to dziwne byłoby gdyby udało się nagle
    > wytworzyć trwałą odporność na koronawirusy. Więc tak naprawdę nie było
    > żadnych naukowych podstaw żeby twierdzić, że szczepionki zakończą
    > pandemię czy choćby będą "gejmczendzerem". A tak twierdzono i innych
    > oskarżano o szurostwo. Pierwszy sygnał był przy certyfikowaniu astry
    > zeneki i tłumaczeniu że wyszło gorzej bo później była testowana.

    To chyba jakieś nieporozumienie...

    Oczywiście, że były podstawy. Gdyby politycy wdrożyli to, co zalecali
    naukowcy (patrz wyżej), a nie wdrożyli, albo po łebkach co im pasowało,
    to naukowcy mieli podstawy uważać, że jest możliwość zakończenia pandemii.
    Politycy nie dali rady i teraz płacz i zgrzytanie zębów, że eksperci
    ludzi oszukali. Polityk powie "widzicie? nie udało się. To wina
    naukowców, bo wam obiecali". A ludzie: "no tak! wina naukowców! nie
    można im wierzyć!".

    Osobną sprawą jest to, czy realnie dało się te zalecenia wdrożyć, bo w
    zderzeniu z rzeczywistością niektórych zaleceń wdrożyć się nie udało, a
    może i jeszcze długo nie uda (duża grupa antyszczepionkowców, otwarte
    granice, różna polityka różnych państw, "niechęć" do szczepień samych
    rządzących w tych państwach itd.)

    Nie do naukowców od szczepień należy przewidywanie nieracjonalnych, a
    wręcz często przeciwskutecznych, wbrew zaleceniom, postępowań rządów w
    poszczególnych państwach. Nie ich wina, że politycy to debile, nie
    potrafią się dogadać i skoordynować działań przynajmniej na szczeblu
    międzynarodowym. Pokutuje spuścizna choroby nacjonalistycznej, tzw.
    suwerenności itp. bzdury, w zglobalizowanym świecie XXI wieku.

    Może przy następnej pandemii naukowcy od szczepionek poproszą o pomoc
    politologów, którzy zrobią aneks do zaleceń, że "w takim to a takim
    kraju to nie przejdzie, bo minister zdrowia tego kraju będzie miał
    zalecenia w dupie, bo boi się utraty władzy po utraceniu poparcia
    antyszczepionkowców".
    Wtedy wina spadnie na politologów :)

    I dla ustalenia uwagi, zakończenie pandemii nie oznacza wyeliminowania
    covida do zera. Grypę mamy, ale nie mamy pandemii grypy.

    > No była i nie jest. To za co chcesz karać szurów?

    Wczoraj wypadła "18", a dzisiaj nie wypadła, to nie znaczy, że wczoraj
    też nie wypadła. Jeżeli ktoś twierdzi, że wczoraj nie wypadła, to jest
    szurem.

    Po drugie, była skuteczna i jest skuteczna. Patrz wyżej.

    No chyba, że uważasz Instytut Roberta Kocha za zbiorowisko szurów,
    to wtedy się nie dogadamy i nie ma sensu kontynuować tej dyskusji.

    > Szybko poszło;)

    Założyłem, że z kontekstu wynika, że nie maiłam na myśli ciebie osobiście.

    > Hmmm. Która konkretnie szczepionka wymaga dawek przypominających co pół
    > roku a i tak słabo działa?

    Inna choroba, inna szczepionka i inny czas spadku odporności po
    szczepieniu. Nie wiedzę w tym nic kontrowersyjnego.

    https://www.mp.pl/szczepienia/programszczepien/polsk
    a/155787,szczepienia-obowiazkowe-i-zalecane

    https://szczepienia.pzh.gov.pl/szczepionki/krztusiec
    /

    "Pamiętaj, że:
    Krztusiec jest najbardziej niebezpieczny dla nieuodpornionych
    niemowląt i małych dzieci,
    Odporność poszczepienna zmniejsza się z upływem czasu, dlatego
    konieczne są dawki przypominające szczepionki,"
    (...)
    "Ponieważ z upływem czasu obserwujemy obniżenie odpowiedzi
    odpornościowej, schemat szczepienia obejmuje podawanie kolejnych dawek
    szczepionki DTP lub DTaP dzieciom w 2, 3-4, 5, 16 -18 miesiącu życia
    oraz szczepionki DTaP w 6 roku życia. Szczepionka dTap (z obniżoną
    zawartością antygenów krztuśca) podawana jest jako obowiązkowa
    nastolatkom w 14 roku życia. W celu utrzymania odporności przeciw
    krztuścowi zalecane jest również szczepienie przypominające w 19 roku
    życia oraz dla osób dorosłych co 10 lat.

    Czas ochrony po zaszczepieniu dzieci szczepionką pełnokomórkową wynosi
    ok. 10-12 lat, a szczepionką bezkomórkową ok. 5 lat."

    > Skoro nic złego to po co chcesz z takim twierdzeniem walczyć?

    Nie wiem skąd taki wniosek.
    A już wiem...

    "Szurską postawą NIE było to..."

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    > A tu się z tobą zgodzę.

    No i się wyjaśniło.

    > No ale jak nauka ma rozstrzygać czy będzie potrzebana dawka co pół roku
    > czy nie albo będzie działać na nowe warianty.

    Może tak jak zwykle? Na podstawie badań?

    > I na wzajem;) Zwaracam tylko uwagę, że to że za szurami nie stoją
    > badania nie znaczy że szury kłamią.

    Oprócz tych, którzy kłamią.
    Reszta bezmyślnie powtarza.

    Jeszcze raz, bo najwyraźniej zignorowałeś:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ruch_antyszczepionkowy

    "W okresie od lipca 2014 do września 2017 naukowcy zbadali losową próbkę
    1,8 miliona tweetów, badanie miało na celu poprawę komunikacji
    pracowników publicznej służby zdrowia w mediach społecznościowych[27].
    Zamiast tego naukowcy odkryli, że problematyka zdrowia publicznego jest
    celem tego, co badanie opisuje jako ,,próby rozpowszechnienia
    dezinformacji przez obce mocarstwa"[27]. 93 procent wiadomości o
    szczepieniach opublikowanych na Twitterze w latach 2014-2017 pochodziło
    ze złośliwych kont, w tym kont prowadzonych przez rosyjskie trolle[27].
    Według badań dezinformacja była prowadzona poprzez komunikaty pro, jak
    również antyszczepionkowe - w celu zmylenia odbiorcy oraz podważenia
    faktów i wiarygodności instytucji publicznych[27]. Mark Dredze, jeden z
    naukowców którzy przeprowadzili badania, stwierdził, że trolle grały na
    obie strony, aby ,,zniszczyć publiczne zaufanie do szczepień, narażając
    wszystkich na ryzyko chorób zakaźnych"[27]. Zaufanie do szczepionek bada
    w naukowy sposób Vaccine Confidence Project(ang.)[28]."

    Pozdrawiam
    Piotr