  • Data: 2006-05-15 19:02:00
    Temat: Re: bank zabrał mi pieniądze z konta bez zgody i informacji
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmmm, no ale nie spodziewal sie tej kasy od tego, kto mu ja przelal.

    Wlasnie, to jeszcze budzi moje watpliwosci, bo w tytule przelewu cos jest,
    no i jednak w polu "Od" jakas nazwa cedenta jest

    > To jak to bedzie. Ja si espodziewam kasy za faktury. Nagle przychodzi
    > przelew ni z tego ni z owego. No niby jest podobny do jakiejs faktiry,
    > ale tylko podobny. To co, zakladam, ze to mi si nalezy, przejadam i mam
    > w d..ie reszte swiata.

    No wlasnie z punktu widzenia zubozonego to jest wysoce watpliwe jesli chodzi
    o wzgledy slusznosci, natomiast z punktu widzenia wzbogaconego - zdawalo mu
    sie ze to sa jego pieniadze, wiec jego dobra wiara powinna byc chroniona.

    > Po za tym, zanim przejadl, to si wzbogacil ;]

    No tak, ale zobowiazany jest do zwrotu w granicach aktualnego wzbogacenia,
    wiec jak juz nie jest wzbogacony, to nie musi zwracac. Natomiast jednak
    mysle, ze powinien zwrocic z innego tytulu - moze odpowiedzialnosc za
    szkode, a moze jeszcze cos innego? Ale dzisiaj ciezko mysle i nie potrafie
    nic sensownego wymyslic;-)) Moze punktem zaczepienia jednak bylby ten tytul
    przelewu i nieznana nazwa kontrahenta

    Ale oczywiscie masz racje - "na chlopski rozum" powinna byc mozliwosc
    odzyskania tych pieniedzy;-)

    Pozdrawiam,
    Michal