    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: awaria komputera i warunki gwarancji
    Date: Thu, 19 Jul 2007 10:04:56 +0200

    Użytkownik "Przemek" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:f7n4dp$pd8$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > Juz 3 raz w ciagu 6 miesiecy ulegl awarii moj komputer. Jest to sprzet
    > markowy, duzego, znanego koncernu:) W warunkach gwarancji znalazlem taki
    > zapis:
    >
    > Gwarant zobowiazuie sie do bezplatnego usuniecia ujawnionych w okresie
    > gwarancyjnym wad
    > materialu i wykonania tej uslugi zgodnie z zasadami zawartymi w niniejszej
    > Karcie Gwarancyjnej
    > poprzez naprawe Iub wymiane urzadzenia na urzadzenie wolne od wad , ale
    > uzywane (regenerowane),
> [...]

    witam!

    bardzo dobrze rozumujesz, zresztą nie jestes jedyny - ja też tak ten zapis
    literalnie rozumiem - otrzymasz kwotę ktora za ten sprzet zapłaciłes - nie
    daj się nabrać na jakies inne kwoty mniejsze od tej która uisciles za kompa;
    w razie W, zawsze masz możliwość wezwania ich do zapłaty kwoty zapłaconej a
    w najgorszym do wystąpienia do sądu;
    jeżeli nabyłes sprzet jako konsument, zasadniczo to oni winni ci najpierw
    zwrócić kasę, a ty mozesz zatrzymac sprzet dopóki nie wykonają należycie
    swego zobowiązania; praktyka jednak jest taka, że najpierw ty zwracasz im
    sprzet a oni ci przelewają kasę; ja raz tak miałem z drukarką ten sam
    problem, ale to z 7 lat temu z jedną z najwiekszych firm - zwrócili mi kase
    po roku od zakupu i to w kwocie przeze mnie wtedy wydatkowanej, mimo że
    wartosc drukarki po tym roku spadla o 100,00zł;

    pzdr
    krzysiek