  • Data: 2009-11-24 13:43:15
    Temat: Re: art 97 kodeksu wykroczeń
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 14:09:05 +0100, kuba napisał(a):

    > Hmm, też kiedyś myślałem, że jest to niezgodne z Konstytucją i może nie
    > tyle z nullum crimen sine lege, co z zasadą określoności prawa. Ale czy
    > ja wiem? Norma prawa karnego jest kompletna, tyle że rekonstruowana na
    > podstawie 2 przepisów, umiejscowionych w dwóch różnych ustawach.

    Ja art. 42 czytam dosłownie: "w ustawie". Sprawca powinien mieć możliwość
    dowiedzieć się z jednego przepisu, jednym ciągiem, że jeśli zrobi A, to
    grozi mu B.
    Później się można zdziwić, bo są zakazy, za których złamanie nie ma
    sankcji, i są takie, za które jest sankcja -- zbiorcza.

    A już wyjątkowym chamstwem jest określenie znamion czynu zabronionego w
    rozporządzeniu wykonawczym.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd