  • Data: 2008-02-27 20:25:44
    Temat: Re: art. 188 kp a niepracujaca zona
    Od: castrol <j...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ojceimatki pisze:

    > Myślałem, że nie ma znaczenia, czy drugi rodzic pracuje, czy nie, czy
    > jest na urlopie wychowawczym,

    tak, nie ma to znaczenia

    a liczy się tylko jego oświadczenie, że
    > nie będzie korzystać z uprawnień z art. 188kp.

    Niby z jakiego obowiazku wynika pisanie tego oswiadczenie? IMO to Twoje
    oswiadczenie sie liczy, ze z prawa wynikajacego z art. 188kp bedzie
    korzystac tylko jedna osoba. Twoja zona nie ma obowiazku pisania takiego
    oswiadczenia.

    > Więc wyobraźcie sobie moje zdziwienie, gdy moja kierowniczka mówi mi,
    > że mi się nie należą te dni ze względu na to, że żona nie pracuje!

    To nie ma znaczenia. Jesli nie pracuje to nie ma zastosowania art 189.1
    bo prawo wynikajace z art 188kp pryzsluguje tylko osobom pracujacym
    wiec w tym wypadku tylko Tobie.

    > Do tego, gdyby pracowała, to powinienem przynieść oświadczenie
    > żony(!)

    I co jeszcze powinienes przyniesc? Moze osiwadczenie majatkowe? :D
    Ciekawe z jakiego prawa wynika to ze masz przyniesc oswiadczenie?
    A jak zona sie nie interesuje dzieckiem i mieszka na Florydzie to masz
    przyniesc zaswiadczenie od kogo? A jak zona nie zyje to masz przyniesc
    akt zgonu?

    > Wiedzę czerpałem z http://www.kadryonline.pl/czas_pracy.php?go=czas34
    > , ale teraz, to już sam nie wiem. Kierowniczka powołuje się na jakąś
    > nowelizację z tego roku, wg której powinienem wszystkie oświadczenia
    > złożyć jej do 15 lutego!

    Nie bylo zadnej nowelizacji, przynajmniej na stronach sejmowych takowej
    nie widze i nic mi o niej nie wiadomo.
    Poza tym co w przypadku jak podejmiesz prace po 15 lutego? Uprawnienia z
    art 188 przepadaja? :D

    > Czy to wszystko prawda?

    Nie, nie prawda. Zgodnie z art 188 pracownikowi (nie ma mowy czy to
    kobieta czy mezczyzna) przysluguje zwolnienie od pracy. Czy Twoja zona
    pracyuje czy nie nie ma zadnego znaczenia i pracodawcy to nawet nie ma
    prawa interesowac. Przeczytaj jeszcze art 189.1 bo tam jasno jest
    napisane o sytuacji gdy oboje rodzice pracuja

    Ja mialem podobna sytuacje, i w moim zakladzie pracy nikt nawet o zone
    nie pytal. Po prostu podpisalem oswiadczenie ze drugi rodzic z takiego
    prawa nie korzysta i tyle.

    Jacek