  • Data: 2008-06-10 09:49:54
    Temat: Re: allegro - treść aukcji jest umową?
    Od: vbn <v...@v...qa> szukaj wiadomości tego autora

    PlaMa pisze:

    > Due: Ja za przesyłkę zapłaciłem zgodnie z jego propozycjami. Strajk
    > poczty to jego problem a nie mój

    i tu sie mylisz bo to tylko Twój problem. Prawo to wyraźnie reguluje i
    jest też orzeczenie sądu w tej sprawie. Orzeczenia nie chce mi sie
    szukać, ale przepisy mogę Ci podać:

    Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę
    do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje
    się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w
    celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył
    ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

    Art. 548. § 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na
    kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo
    przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.