    From: Karolina <K...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alkoholizm ;(
    Date: Mon, 30 May 2005 13:53:09 +0200

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Karolina" <K...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jest coś takiego jak zachowek. Więc rodzina i tak coś dostanie, pod
    > warunkiem, ze gość nie przepije wszystkiego. Natomiast ja bym się nad
    > leczeniem gościa zastanawiał. Było tu kilka wątków, jak to zrobić nawet
    > wbrew jego woli.

    Wbrew jego woli to chyba nie jest możliwe. Pierwsze słyszę i będę
    musiała poczytać. Wiem jednak, że w przypadku narkomani nie jest tak
    łatwo. Jeśli nawet ktoś pujdzie do ośrodka to zawsze może się wypisać.
    Nikt nie będzie go trzymał jak w więzieniu. Musieliby trzymać brata w
    kaftanie żeby pozwolił na coś takiego. Brat naprawde jest już w
    strasznym stanie i ostatnio bez jego wiedzy dowiedziałam się od lekarza,
    że nie ma już dla niego ratunku - taki jest stan jego organizmu. Lekarz
    twierdzi, że jego dni są policzone. Ale jeśli jest nadzieja to warto coś
    zrobić.
    Co do tego testamentu to dla mnie nie ważne kto dostanie spadek. Ja i
    tak nie będę spadkobiercą. Chciałabym tylko, żeby nie były to osoby,
    które liczą majątek w walucie "litr wódki". Tymbardziej, że są
    spadkobiercy w jego rodzinie, którzy zostaną bez żadnego posiadanego
    majątku. Czy sąd jest w stanie rozpatrzyć taki przypadek na korzyść
    rodziny? Jakie dowody sąd uznałby w tej sprawie, na niekorzyść tych ludzi.