    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alkohole, cesje itd..
    Date: Thu, 13 Sep 2007 18:25:54 +0200

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fcbo9o$5ti$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "strzeli" <i...@n...pl> napisał w wiadomości

    > witam
    >
    > to czy mi wierzysz, czy nie, to nie ma znaczenia - ja mówię tak jak
    > stanowi powołana przeze mnie poprzednio ustawa i z nią się warto zapoznać;
    > skoro ustawa stanowi, że chodzi o sprzedaż bezpośrednią, a nie na
    > odległość, to chyba sprawa jest oczywista, że internetem nie możesz
    > sprzedawać alkoholu, jak np. płyty CD, książki, które potem dostarczy
    > Poczta Polska czy inny przewoźnik;
    > ale jeżeli nie wierzysz ustawie, to skorzystaj z pomocy urzedu miasta w
> [...]

    poza tym przez internet może kupić alkohol osoba nietrzeźwa lub poniżej 18
    roku życia, skąd wiesz ile będzie miała lat taka osoba, zawsze może skłamać;
    no chyba że masz patent na to, bo jeżeli nie, a sprzedaż to nieletniemu lub
    nietrzeźwemu, to zezwolenie zostanie obligatoryjnie cofnięte; stąd ustawa
    zastrzega dla alkoholu tzw. sprzedaż bezpośrednią, co ja rozumiem jako taką,
    że kupujący przychodzi do twego sklepu zmaterializowanego w postaci budynku
    a nie strony internetowej i kupuje z półki alkohol; ty go widzisz, on cię
    widzi; poza tym alkoholu nie wolno sprzedawać na kredyt ani pod zastaw - jak
    zatem rozwiążesz problem płatności za alkohol; jakoś nie moge sobie to
    wyobrazić w zgodzie z literą prawa

    możesz mi więc nie wierzyć, nie dbam o to, ale ja ci mówię, jak stanowi
    ustawa i dla własnego dobra radzę ci się z nią zapoznać, bo nieznajomość
    prawa szkodzi - w tym przypadku także odpowiedzialnością karną

    pzdr